Zadbaj o bezpieczeństwo Twoich pracowników – wybierz dobre ubrania robocze!

Zadbaj o bezpieczeństwo Twoich pracowników – wybierz dobre ubrania robocze!

W przypadku, kiedy wykonywanie jakiejś pracy wiąże się z realnym zagrożeniem zdrowia lub życia, pracodawca powinien zapewnić pracownikowi strój roboczy, który najlepiej go przed tym zagrożeniem lub zagrożeniami uchroni. Nie tylko jest to wymagane prawnie, ale też jest po prostu czymś, co jest moralnie właściwe i koniecznie.

Problem jednak w tym, że ciężko czasami się zdecydować, które produkty wybrać. Ciężko jest stwierdzić, czym te najtańsze różnią się od najdroższych, które będą najlepsze i na co się zdecydować, żeby nie przepłacić, ale jednocześnie nie szafować zdrowiem swoich pracowników. Postanowiliśmy więc zebrać kilka ważnych porad, które mogą ułatwić życie osobom stojącym przed tego typu dylematami. Wszystkie informacje znajdziecie poniżej!

Co wpływa na skuteczność ubrania roboczego?

Jeśli chcemy sprawdzić, czy dane ubranie robocze będzie skuteczne, przede wszystkim musimy sprawdzić, czy dany element ubrania (rękawice, okulary, buty, spodnie, kurtka, kask i nie tylko) spełnia normy, które są niezbędne dla danego stanowiska. Jeśli więc ktoś pracuje przy wysokiej temperaturze i grożą mu poparzenia, niewątpliwie powinniśmy go zaopatrzyć w rękawice, które spełniają normy dotyczące niepalności i odporności na wysokie temperatury.

Dla ułatwienia zazwyczaj sklep BHP dzieli produkty na poszczególne kategorie, odnoszące się do stanowiska, na jakim sprawdzą się one najlepiej. Możemy więc bez problemu znaleźć produkty typu „spodnie malarskie” czy „rękawice dla spawacza”, które powinny być idealnie dostosowane właśnie do oczekiwań i potrzeb osób zajmujących te stanowiska. Należy także zwrócić uwagę na materiał, z jakiego produkt został stworzony, a także kraj jego produkcji.

Najdroższe nie znaczy najlepsze

Nie trzeba kupować najdroższych ubrań roboczych na świecie, w przypadku których lwia część ceny może wypływać z faktu, że dana marka jest bardzo znana i prestiżowa, żeby zapewnić swojemu pracownikowi optymalny poziom bezpieczeństwa.

Jednocześnie nie powinniśmy też kupować tanich, kiepskiej jakości ubrań sprowadzanych z Chin, które często nie spełniają nawet europejskich norm i absolutnie nie powinno się ich wykorzystywać, ani przy pracy samodzielnej, ani tym bardziej w ramach wykonywania swoich obowiązków służbowych.

Musimy pamiętać, że kupując ubrania ze średniej lub wyższej półki, w większości przypadków gwarantujemy, że nie tylko będą one bezpieczniejsze, ale też dłużej wytrzymają, zanim będzie trzeba je wymienić. Na dłuższą metę takie rozwiązanie jest też bardziej korzystne finansowo.

Dodaj komentarz