Niewątpliwie każdy właściciel firmy wie, jak bardzo ważne obecnie jest odróżnienie się od konkurencji. Klienci mają aktualnie większy wybór w zakresie producentów, dystrybutorów i usługodawców niż kiedykolwiek wcześniej, co oznacza, że zainteresowanie ich właśnie naszą firmą może być problematyczne.
Sprawdzoną taktyką na przyciąganie do siebie klientów jest obniżanie cen, ale na dłuższą metę z oczywistych powodów nie jest to opłacalne rozwiązanie i nie każda firma będzie w stanie poradzić sobie finansowo po zmniejszeniu cen. Inna ciekawa opcja to zainwestowanie w nietypowe, ciekawe opakowania produktów. Możemy więc zapytać: jak tanio i kreatywnie zapakować swoje produkty?
Zamów kartony z oryginalną grafiką i logiem firmy
Zwykły karton możemy zamienić w świetne narzędzie reklamowe, jeśli tylko dobrze to przemyślimy. Dobry producent opakowań może dać nam możliwość ozdobienia kartonu wybranymi przez siebie grafikami – czy to jakimiś ozdobnikami (na przykład nawiązującymi do zbliżających się świąt czy innych istotnych w danym momencie wydarzeń), czy logiem firmy.
Nie jest to droga opcja, a pozwoli nam odróżnić się od sporej ilości konkurencyjnych firm, ponieważ nie wszyscy się na takie rozwiązanie decydują. Musimy jedynie poświęcić nieco czasu, aby zadbać o to, żeby projekt kartonu był przemyślany i sprawiał dobre wrażenie nie tylko w teorii, ale także w praktyce.
Sam karton to nie wszystko
Kreatywny i nietypowy karton z pewnością pomoże nam zapunktować u klientów i sprawić, że będą oni bardziej skłonni ponownie zrobić zakupy w naszym sklepie. Sam karton to jednak nie wszystko – jeśli dysponujemy na to funduszami, warto pomyśleć jeszcze o pewnych dodatkach. Na szczęście nie należą one do drogich, więc warto przynajmniej wypróbować to rozwiązanie, a jeśli spotka się z pozytywnym odzewem, zmienić nawyki dotyczące sposobu pakowania produktów już na stałe.
O jakich dodatkach mowa? Choćby o wstążce, którą obwiążemy pakunek, a także o elementach jego wypełnienia: wiórkach zabezpieczających produkt, ozdobnym papierze do pakowania czy naklejce, która zostanie wykorzystana do sklejenia dwóch jego końców. Nie musimy oczywiście stosować wszystkich tych dodatków naraz – wszystko zależy od naszych preferencji i możliwości.
Dobrze zapakowany produkt nie tylko z większym prawdopodobieństwem będzie się klientowi podobał, ale też stworzy wrażenie, że ma on do czynienia z marką i produktem premium. Relatywnie tania inwestycja w oryginalne opakowanie może sprawić, że nie tylko zyskamy większą lojalność dotychczasowych klientów, ale jeszcze pozyskamy nowych, jest to więc bez wątpienia coś wartego rozważenia.