Wyposażenie sklepu zgodne z trendami – na co zwrócić uwagę?

Wyposażenie sklepu zgodne z trendami – na co zwrócić uwagę?

W dobie, kiedy rynek zakupów opanował internet i świat e-commerce, właściciele sklepów stacjonarnych stoją przed ogromnym wyzwaniem w walce o klientów. Aby lokal cieszył się zainteresowaniem, musi dbać o tzw. customer experience, czyli całościowe doświadczenie klienta związane z marką. Nowoczesne wyposażenie sklepu może pomóc w tym zadaniu.

Wyposażenie sklepu, a klient idealny

Przed wniesieniem mebli i zaaranżowaniem całej przestrzeni należy stworzyć plan. Projekt nie tylko pozwoli dowiedzieć się, jakich dokładnie modułów potrzebujemy i maksymalnie wykorzystać dostępną przestrzeń, ale również jest świetnym etapem do wnikliwego wejrzenia w potrzeby klienta.

Przede wszystkim, poruszanie się po sklepie powinno być wygodne. Warto wcześniej stworzyć profil persony marketingowej, żeby wiedzieć, do jakich wymagań próbujemy się dostosować w projekcie.

Przykładowo, sklep z odzieżą dla niemowląt najczęściej odwiedzają rodzice z dziećmi – wówczas alejki muszą być na tyle szerokie, aby bez problemu poruszały się po nich osoby z dzieckiem w nosidle czy wózku. Wyposażenie sklepu powinno być stabilne i w żadnym wypadku nie może uginać się pod ciężarem produktów. Warto również zadbać o minimalistyczne formy, które oddadzą pierwszy plan asortymentowi marki.

Wyposażenie sklepu wyznacza ścieżkę zakupową

Możemy wyróżnić 3 najpopularniejsze plany. Każdy z nich można wykorzystać na nieco odmiennej przestrzeni:

  1. Układ pętlowy – wyposażenie sklepu składa się głównie ze stojących regałów, których ustawienie wyznacza ścieżkę do lady sklepowej wyposażonej w kasę, gdzie możemy liczyć na pomoc obsługi lokalu. Dobrze sprawdzi się w niewielkich lokalach, jego zaletą jest możliwość łatwego wyróżnienia pożądanych produktów – np. oferty promocyjnej lub nowości,
  2. Układ rzędowy – to idealny wybór do wysokich pomieszczeń, składa się bowiem w przeważającej części z wysokich regałów przypominających moduły, które królują w bibliotekach. Dużą zaleta jest możliwość wykorzystania powierzchni sklepu od podłogi aż po sam sufit. Na tę opcję często decydują się właściciele supermarketów, sklepów spożywczych czy księgarni, słowem wszystkich lokali, które stawiają na mnogość wyboru towarów.
  3. Układ o nieograniczonym przepływie ruchu – jak sama nazwa wskazuje, alejki są zorganizowane wielokierunkowo, a ścieżka zakupowa może wyglądać inaczej za każdym razem. Plan ten pozwala na wykorzystanie półek podwieszanych, stołów szwedzkich i innych najmodniejszych modułów regałów sklepowych.

Wyposażenie sklepu wspierające pozytywne doświadczenia

Poza omówionymi aspektami aranżacyjnymi, ważny jest również wygląd i wykonanie samych mebli. Warto zainwestować w wyposażenie sklepu wykonywane na indywidualne zamówienie – wówczas mamy pewność, że przestrzeń lokalu będzie jak najlepiej zorganizowana. Meble wykonane z metalu, szkła hartowanego i naturalnego drewna będą się nie tylko pięknie prezentować, ale również służyć przez wiele lat.

Szukasz producenta wyposażenia sklepu, który spełnia powyższe wymagania? Zapoznaj się z ofertą na stronie Icon-Concept.pl. Specjaliści od meblarstwa dopasują moduły do wymagań branży i zatroszczą się o dobry nastrój kupujących.

Dodaj komentarz