Jak skutecznie sprzedawać rękodzieło?

Jak skutecznie sprzedawać rękodzieło?

Pod pojęciem rękodzieła rozumiemy przedmioty wykonywane ręcznie w pojedynczych sztukach albo w niewielkich seriach. W obecnych czasach w dobie zalewu sztampowych produktów produkowanych masowo na rynkach azjatyckich unikalne przedmioty wykonane w ramach rękodzieła cieszą się dużą popularnością u klientów. Rękodzielnicy to osoby, które wytwarzają biżuterię, torebki, ozdoby, artykuły wyposażenia wnętrz, grafiki czy produkty robione na drutach. Zasadniczym problemem jest obecnie znalezienie miejsca, gdzie można z powodzeniem takie prace sprzedawać.

Portale do sprzedaży rękodzieła

Przedmioty wykonywane ręcznie ze względu na swój charakter wymagają dużego wkładu pracy i czasu, a co za tym idzie, ich ceny nie mogą być niskie. Przedmioty tego typu nie nadają się, więc do sprzedaży na dużych portalach sprzedażowych czy ogłoszeniowych, gdzie o zainteresowaniu klientów decyduje przede wszystkim niska cena. Jeśli chcemy sprzedaż rękodzieła prowadzić w sieci to powinniśmy przede wszystkim zainteresować się portalami dedykowanymi właśnie takiemu asortymentowi. Najbardziej obecnie popularny międzynarodowy portal do sprzedaży rękodzieła to Etsy. Obok niego istnieją także liczne polskie galerie internetowe. Od lat największa popularnością cieszą się Pakamera, Artillo, Art Madam czy Trendymania. Dostać się do takich portali nie jest łatwo, zwykle trzeba przysłać zdjęcia swoich prac albo odnośniki do własnych stron i profili społecznościowych. Za sprzedaż rękodzieła na takich portalach pobierane są wysokie prowizje, sięgające niekiedy 30% jednak warto ponosić takie koszty, bo portale te oferują swoim klientom cały szereg możliwości promowania i skutecznie docierają do klientów.

Gdzie jeszcze można sprzedawać rękodzieło w sieci?

W Internecie sprzedaż rękodzieła warto także prowadzić przez własny sklep, bloga albo profil społecznościowy. Wielu wytwórców biżuterii, galanterii czy przedmiotów szydełkowanych właśnie poprzez blogi promuje swoje przedmioty i buduje stały kontakt z klientami. W promocji mogą być pomocne także filmy umieszczane na YouTube.

Jak sprzedawać rękodzieło stacjonarnie?

Stacjonarną sprzedaż rękodzieła można prowadzić poprzez galerie, gdzie zazwyczaj przedmioty oddaje się w komis. Najwięcej takich galerii znajdziemy w dużych miastach oraz w miejscowościach atrakcyjnych turystycznie. Inny skuteczny sposób to udział w targach rękodzieła czy przedświątecznych targach rozmaitości. Odbywają się one cyklicznie w wielu miastach i są bardzo dobrym sposobem na znalezienie klientów.

Dodaj komentarz